Feel free to use any pictures you would like from my blog, but I would like recognition please!

Wednesday, June 8, 2016

A Minute to Myself

Oh my so much going on and so little pictures.  I will have a few from our branding that my mom took but I gotta get them first, just a teaser shot she took off her cell phone and texted me of the branding stove.

We have been to 7 brandings and a cow moving in the last 8 days I am tired and my horses are tired.  I started out using Dee just cause she was in and she needs riding and I am kinda liking her, I can't always trust her to be where we need to be at the right time but it actually is good for me to watch and see whats going on ahead and head off the problem before we need to be in a rush.  Neil even rode her and was frustrated cause he's never rode a horse that doesn't neck rein haha but she couldn't have been that bad cause we went 2 days later and he asked if he could ride her again :)  I'm working on him riding her so we can sell his gelding to the neighbors cause they really want him and Neil rides like twice a year so no need to have his own horse.  I took Razz to a couple shes good but most aren't long enough or fast enough for her liking she gets frustrated with me when we lope to cut off a cow and then imagine I make her walk, oh I'm so awful.  Crazy horse haha.

And today took Jess to move cows to a smaller field and saddled her and it was hot and we got there and her saddle slipped so I tried to fix it in the trailer couldn't so unloaded her and as soon as she got on flat ground the saddle musta caught her in the flank and she leaped up and back and stepped on something and fell on her side.  We undid the saddle and she laid there for a minute and then got up.  I re saddled her and all was fine so we got on and moved cows.  They moved well and it was hot so we mostly walked and then a cow was heading out the wrong way so I trotted up to her and oh no shes sore at the trot :(  Too bad we are still a mile away from the trailer so I figured we would just stay at the back and walk and we did the cows moved really well and one cow took off and I was gonna leave her for someone else to get and Jess kept looking at her so OK we went that way and she decided we needed to lope (she does love chasing cows) and oh man that was awkward and all over the place but after maybe 15 steps the cow run back to the herd.  Not sure if it was cause of us or the weird loping but whatever works.  Got back and got off, no swelling anywhere, looks to be the muscle between the stifle and hock.  No heat but sore to touch.  I will give her a couple days and see how it goes. I think she did it when she fell over.  I put her in a smaller pasture with Trio so she has to walk around but not too far.  And maybe she can diet a bit there too after I was asked if she was gonna foal this year haha.

Day off tomorrow and I am gonna try and do noting, I'm not very good at it but we will see.  I really wanted to show this weekend but its not gonna happen, I rode Easy a couple times this week and hes kinda out of shape and boy he hates bugs so now hes got a fly sheet on and maybe I will have a bit more time to spend with him and Trio too, wanna get her going a bit at least, I may keep her for a bit get her started this fall and see how it goes even though I know shes gonna be way bigger than I want but so far shes pretty quiet so that always bodes well.

6 comments:

cdncowgirl said...

Bugs... have you tried feeding garlic? The flies are nasty with Voodoo (they'll eat right into the hide on his back until its a bleeding sore and he gets hives everywhere else)
I feed him garlic and ACV and it helps a TON

Crystal said...

Hes just a wimp hes never had to live outside and so he hates them, they are just little black flies he has no bite marks I can see and he will get over it, Jessie was the same when I got her and shes much better now. I have heard of garlic and acv but hes not getting any grain right now and I kinda want to keep it that way if I can

Mrs Shoes said...

OMG, the tiny blackflies! Here in central Canada there are lots right now, went out in my PJs to do turnouts after dark & came back in with my ankles bit to crap. & the horseflies are here - enormous horseflies. The only thing that gives our herd any relief is smudges - they'll bath in the smoke so close to the barrel that they will sometimes singe off their own whiskers!

lisa said...

Sounds like you are a busy lady, also! We haven't had any black flies yet, those things can stay away for all I care.

Shirley said...

Hope Jess is better now.
I agree with Mrs. Shoes- smudges work great. Beamer will stand tight at the barrel bathing in the smoke and I'm always worried he'll singe off his beautiful tail that drags on the ground.
That will be nice if you keep Dee for Neil to ride- it shouldn't take long to teach her to neck rein.

fernvalley01 said...

busy time of year!Hope you were able to do nothing for a little while